Technologia druku cyfrowego a etykiety

Każdy produkt, bez względu na branżę, przez którą został wykonany, musi mieć swoje opakowanie, a na nim stosowną etykietę. Dla przeciętnego producenta istotne jest, by etykieta spełniała swoje podstawowe zadania, a jej wydruk był stosunkowo tani.

Etykiety drukowane w technologii cyfrowej

etykiety cyfroweDruk cyfrowy stał się w ostatnich latach doskonałą odpowiedzią na potrzeby producentów. Etykiety cyfrowe można bowiem wydrukować bezpośrednio z pliku komputerowego, co w zupełności eliminuje koszty związane z przygotowaniem do druku i dodatkową pracą drukarni. Ponadto druk cyfrowy pozwala na personalizację i nanoszenia zmiennych danych na etykiecie, co pozwala na możliwość łączenia nakładów projektów o tym samym wymiarze w jednym przebiegu produkcyjnym, co przynosi kolejne oszczędności. Co istotne, mimo taniej realizacji, druk nie traci na jakości: ostatecznie otrzymujemy produkt o wysokim nasyceniu barw, którego nie musimy dodatkowo zabezpieczać, np. lakierowaniem lub laminowaniem. Dodatkowo, dzięki drukowi cyfrowemu możemy uzyskać dowolny kształt etykiety bez potrzeby wykrojnika. Wszystko to zdecydowanie odróżnia się od tradycyjnej metody druku, która wymaga od drukarni poniesienia dodatkowych kosztów na dwóch płaszczyznach. Jedna z nich to inwestycja w inne urządzenia, umożliwiające wydruk i obróbkę etykiet, takich jak, na przykład, wspomniany już wykrojnik. Drugą kwestią są dodatkowi pracownicy, którzy musieliby je obsługiwać, ich przeszkolenie i koszty stałe wynagrodzenia, decydowały o tym, że wydrukowanie etykiet było droższe, niż obecnie.

Etykiety realizowane w technologii druku cyfrowego zapewniają wydruk tani, szybki, ale efektowny ze względu na odpowiednie nasycenie barwami i samą jakość wydruku. Ponadto cyfrowe etykiety umożliwiają personalizację wydruku, co jest ich wartością dodaną, związaną z możliwościami samej technologii druku cyfrowego.