Rozwój językowy firmy

W każdej firmie, która działa na rynku międzynarodowym lub chce rozszerzyć swoją działalność na inne kraje pracownicy muszą znać język obcy. Najczęściej jest to język angielski. Bywają jednak i takie przypadki kiedy partner biznesowy nie zna innego języka poza swoim ojczystym. Takie sytuacje w dzisiejszych czasach zdarzają się rzadko, ale trzeba się z nimi liczyć. Jak sobie z tym poradzić?

Przydatność szkoleń językowych

szkolenia językowe dla firmW takich okolicznościach możemy poradzić sobie w dwojaki sposób – zatrudnić tłumacza z firmy zewnętrznej lub wyszkolić własnych pracowników. Osobiście polecam drugi wariant. Jest to o tyle korzystne, że nie wymaga dodatkowych kosztów na dłuższy okres, nie wprowadza obcej osoby (co jest szczególnie ważne jeśli chodzi o poufność prowadzonych rozmów) i oszczędza czas poszukiwań osoby posługującej się językiem na poziomie dostosowanym do specyfiki branży, w której działa firma. Dodatkowo pracownik, który posługuje się językiem rozmówcy podnosi prestiż firmy oraz wykazuje się samodzielnością i daje pewność profesjonalizmu w wykonywaniu swoich obowiązków, poprzez znajomość firmy i jej celów. Warto zatem inwestować w specjalistyczne szkolenia językowe dla firm. Najbardziej popularny jest język angielski, jednak wśród ofert z pewnością znajdzie się kurs, który będzie odpowiadał oczekiwaniom każdego pracodawcy. Szczególnym atutem takich kursów jest fakt, że często naukę prowadzi osoba, której językiem ojczystym jest język kursu.

Inwestycja w ludzi to najlepsza lokata. Dobry pracownik wyposażony w odpowiednie narzędzia pracy jest nie tylko fachowcem, ale i wizytówką dobrze prosperującej firmy, a podstawowym narzędziem w każdej branży jest sztuka konwersacji. Nie ma znaczenia czy jest to język angielski, niemiecki, chiński czy hindi. Warto zatem rozwijać się w tym kierunku.