Problemy polskich autostrad – projekt zjazdu

Czy polskie autostrady spełniają międzynarodowe standardy? Niestety bywają z tym spore problemy. Wiadomo, że projekt drogi musi być dopasowany do środków jakimi dysponuje podmiot finansujący całe przedsięwzięcie, ale nie wiadomo czy na dłuższą metę budowa takich dróg będzie opłacalne.

Opóźniony projekt zjazdu

Projekt zjazdu Kraków

Mimo wszystko projekt drogowy musi mieć charakter bardziej analityczny i przewidywać ewentualne następstwa w długookresowej perspektywie czasowej. W końcu nie jest to projekt parkingu czy projekt organizacji ruchu w jakimś małym miasteczku niedaleko Krakowa w Małopolsce. Sieć dróg szybkiego ruchu i autostrad to dla całego kraju niezwykle istotna kwestia, szczególnie z punktu widzenia firm działających branży logistyki, transportu oraz przewozów osobowych. Niestety polskie autostrady pozostawiają trochę do życzenia. Po pierwsze, bardzo często zarzuca się im, że mają za mało zjazdów, które trzeba wykonywać w późniejszym terminie. Nie jeden projekt zjazdu Kraków powstał już po zakończeniu budowy autostrady. Kolejna sprawa to wątpliwej jakości nawierzchnia, która nie wytrzymuje zbyt długo, szczególnie jeżeli projekt jest oddawany do użytku późną jesienią albo na początku zimy. Już na etapie testów wiadomo, że dana nawierzchnia może sprawiać w przyszłości problemy, ale jednak taką drogę oddaje się do użytku, gdyż terminy są bardzo napięte, a inwestorzy wolną unikać opóźnień. Wykonawcy również poddają się presji czasu, gdyż opóźnienia mogą skutkować nałożeniem przez zamawiającego kar umownych. Kolejna sprawa to system bramek na autostradach. Samo istnienie opłat za drogi publiczne jest dosyć kontrowersyjną tematyką, ale nawet jeżeli wprowadzane są jakieś opłaty ty system ich poboru powinien być jak najmniej uciążliwy z punktu widzenia kierowcy. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie i to właśnie miejsca dokonywania opłat stanowią spory problem, szczególnie w szczycie sezonu turystycznego. Zdarzają się przypadki, w których powstają zatory na bramkach, a to ma przełożenie na zwiększone ryzyko wypadków.

Warto też zwrócić uwagę jak często naprawiane są polskie autostrady. Niestety, ale prace naprawcze trzeba przeprowadzać praktycznie cały czas na różnych odcinkach drogi. Być może w przyszłości ulegnie to zmianie.